معرفی دشمنان مرد عنکبوتی (قسمت اول)

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

وبلاگی برای علاقه مندان دنیای کامیک بوک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
mehdi
22:44
پنج شنبه 12 بهمن 1396

معرفی دشمنان مرد عنکبوتی (قسمت اول)


در این مقاله ما قصد داریم همه دشمنان شخصیت Spider-Man را چه در کمیک و چه در سینما نشان دهیم و به یاد اوریم. و برای هر شخصیت یک توضیح مختصر بدیم.(قسمت اول)

Related image

۱- آفتاب پرست (Chameleon)

آفتاب‌پرست (Chameleon) یک شخصیت تخیلی و ابرتبه‌کارانه در کتاب‌های کامیک می‌باشد. این کاراکتر به دست استن لی و استیو دیتکو خلق شده و در مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره اول (مارس ۱۹۶۳) معرفی شد.

نام اصلی او دیمیتری آناتولی نیکولایویچ اسمریدیاکوو کراوینوف بوده و دشمن اصلی مرد-عنکبوتی است. وی همچنین برادر ناتنی سرگئی کراوینوف، معروف به کراون شکارچی، می‌باشد.

او که استاد تغییر چهره است، عضو گروه‌های ابرتبه‌کارانه‌ای چون کاگ‌ب، شش فاسد، دوازده فاسد، هایدرا، نابود کنندگان و خاندان کراوینوف است.

Related image

۲- کرکس (Vulture)

کرکس (Vulture) نام مستعار تعدادی از تبهکاران خیالی در کمیک‌های مارول است. شخصیت اصلی که از این نام استفاده می‌کرد آدرین تومز نام دارد و یکی از دشمنان مرد عنکبوتی است. این شخصیت بعد از آفتاب‌پرست بیشتر تقابل را با مرد عنکبوتی داشته است. در سال‌های اخیر شخصیت‌های دیگری نیز این نام را برای خود برگزیده‌اند، اما تومز بیشترین حضور را داشته است.

مایکل کیتون در نقش این شخصیت در فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (۲۰۱۷) ایفای نقش می‌کند.

Image result for Doctor Octopus comic

۳- دکتر اختاپوس (Doctor Octopus)

دکتر اختاپوس (به انگلیسی: Doctor Octopus)یک شخصیت خیالی قهرمان است که در کتب کامیک مارول کامیکس وجود دارد؛ و برای اولین بار، در شمارهٔ ۳ مجلهٔ مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man) در فوریه ۱۹۶۳ معرفی شد.

Image result for sandman comic

۴- مرد شنی (SandMan)

مرد شنی (Sandman) یک شخصیت تخیلی و ابرتبه‌کارابرتبه‌کارانه در کتاب‌های کامیک می‌باشد. این شخصیت به دست استن لی و استیو دیتکو خلق شده و در مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۴ (سپتامبر ۱۹۶۳) معرفی شد.

او که قدرت‌هایش شامل زور، سرعت و استقامت ابرانسانی، تغییر چگالی، جرم و حجم، دگرپیکری به شن و حالات آن، کنترل خاک، آسیب‌پذیری به آب، پرواز (در حالت طوفان شن) می‌شود، عضو گروه‌های ابرتبه‌کارانه‌ای چون شش فاسد، چهار وحشتناک، انتقام‌جویان، دسته وحشی، مجریان، بی‌قانون‌ها، متجاوزین و دوازده فاسد است.

در سال ۲۰۰۹، مرد شنی رتبهٔ ۷۲ را در لیست بزرگترین تبه‍کاران کتاب‌های کمیک آی‌جی‌ان بدست آورد.
مرد شنی این قابلیت را دارد تا بدن خود را تبدیل کند. او می‌تواند بدن خود را از نظر سختی٬ فشردگی٬ پراکندگی ذرات یا شکل٬ و یا ترکیبی از این خصوصیات کنترل کند. به غیر از تغییر شکل و کارایی‌های دیگری که این توانایی در مبارزه برای مرد شنی دارد٬ او می‌تواند ضربه‌هایی با اثر تخریبی کم را نیز با عکس‌العمل نسبتاً سریع خنثی کند. پیراهن خط‌دار و شلواری که به تن دارد٬ درواقع شن‌های رنگ شده هستند تا به نظر بیاید که او لباس به تن دارد. مرد شنی حتی وقتی خیس می‌شود می‌تواند با ایجار ارتجاع در ملکول‌های شن اندازه‌ خود را دو برابر کند.

مرد شنی می‌تواند بازو‌ها و دستان خود را به شکل‌های مختلفو چون گرز یا پتک درآورد تا با مرد عنکبوتی و دیگر دشمنانش مبارزه کند. حجم٬ قدرت و قابلیت تغییر شکل او٬ با مقدار و تعداد ذرات شن و سنگی که در بدن خود دارد رابطه مستقیم دارند. هرچه بیشتر دانه‌های سنگ و شن (در نزدیکی خود) را به بدن خود جذب کند٬ توانایی‌های او هم بیشتر و قوی‌تر می‌شود. با اینکه او می‌تواند هر یک از ذرات شن و ماسه بدن خود را کنترل کند٬ اما ذهنش در آسمان‌ها سیر می‌کند. مرد شنی همچنین می‌تواند خود را به طوفان شن تبدیل کرده و مسافت‌های زیادی را بپیماید یا دشمنان خود را در طوفان اسیر و خفه کند.

بدن مرد شنی کاملاً دارای خصوصیات شیمیایی شن است٬ غیرقابل نفوذ در برابر اکثر عناصر. یک بار که عناصر تشکیل دهنده سیمان به بدن او نفوذ کرده بود٬ بدن او تبدیل به سیمان سخت شد و این باعث شد نتواند حرکت کند. با وجود ناتوانی٬ او زنده ماند اما تا زمانی که دوباره به حالت عادی خود بازگردد برای مدتی به حالتی شبیه کما فرو رفت. علاوه بر سرسختی زیاد٬ قدرت فرا انسانی مرد شنی چندین برابر بیشتر از مرد عنکبوتی و تقریباً برابر با قدرت تینگ است.

Image result for lizard comic

۵- مارمولک (Lizard)

مارمولک (Lizard) یک شخصیت تخیلی و ابرتبه‌کارانه در کتاب‌های کامیک می‌باشد. این کاراکتر به دست استن لی و استیو دیتکو خلق شده و در مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز (سری اول) شماره ۶ام (نوامبر ۱۹۶۳) معرفی شد.

در داستان‌ها، دکتر کانرز یک بیولوژیست ژنتیک بود که تلاش می‌کرد با یافتن روشی برای رشد دادن استخوان، دست راست قطع شدهٔ خودش را بهبود دهد. بعد از آن که روی خودش امتحان کرد، به یک هیولای مارمولکی وحشی تبدیل شد. با وجود آن که وی می‌تواند به حالت انسانی خود برگردد، اما به خاطر داشتن حس آزادی و کامل بودن از این کار خودداری می‌کند.

او که قدرت‌هایش شامل زور، سرعت، استقامت و انعطاف ابرانسانی، دورآگاهی، کنترل ذهنی خزندگان و حشرات، زوددرمانی، پوست سفت، دندان‌ها و ناخن‌هایی به تیزی تیغ و دم ۶ فوتی با قابلیت رشد دوباره می‌شود، عضو گروه‌های ابرتبه‌کارانه‌ای چون شش فاسد و دوازده فاسد است.

در سال ۲۰۰۹، مارمولک رتبهٔ ۶۲ام را در لیست بزرگترین تبه‍کاران کتاب‌های کمیک آی‌جی‌ان بدست آورد.

Image result for Living Brain comic

۶- لیوینگ برین (Living Brain)

لیوینگ برین (Living Brain) یک شخصیت داستانی و ربات است که در کتاب های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کمیک ظاهر می شود. نویسنده توسط استن لی و استیو دیتکو ساخته شده است، شخصیت اول در مرد عنکبوتی شگفت انگیز # 8 ظاهر می شود و از زمان ظهور تعداد کمی از آن ها ساخته شده است.

او دشمن سرسخت مرد عنکبوتی است ، لیوینگ برین توسط شرکت بین المللی ماشین آلات محاسباتی داستانی ایجاد شده است و به عنوان هوشمندترین رایانه و ربات موجود است که قادر به حل تقریبا هر گونه سوال از آن است.

لیوینگ برین توانایی تجزیه و تحلیل هر وضعیت و تعیین بهترین راه برای رسیدن به اهداف خود را دارد. لیوینگ برین مانند هر کامپیوتر می تواند مقدار زیادی از اطلاعات را پردازش و جمع آوری کند. لیوینگ برین می تواند هر ضعفی در موجودیت یا ساختار را پیدا کند و همچنین تعیین بهترین وضعیت برای غلبه بر این مانع. لیوینگ برین فلزی exo-skeleton متراکم است و دارای قدرت فوق العاده و سرعت است. همچنین می تواند پرواز کند. مفاصل اندام های لیوینگ برین می توانند تقریبا 360 درجه چرخش کنند. لیوینگ برین بعدها توسط کنترل از راه دور کنترل شد. لیوینگ برین قدرت زیادی دارد، توانایی حرکت در فرمان و اندامهایش می توانند حرکات مختلفی انجام دهند ... این توانایی را دارد که به خاطر "مغز" کامپیوتری خود فکر کند ...

Image result for Electro comic

۷- الکترو (Electro)

الکترو (به انگلیسی: Electro) یک شخصیت تخیلی و ابرتبه‌کارانه در کتاب‌های کامیک می‌باشد. این کاراکتر به دست استن لی و استیو دیتکو خلق شده و در مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره ۹ام (فوریه ۱۹۶۴) معرفی شد. این شخصیت که دشمن مرد عنکبوتی است، قدرت خود را زمانی به دست آورد که در خطوط برق کار می‌کرد مورد اصابت صاعقه قرار گرفت. در سال ۲۰۰۹، الکترو از طرف آی‌جی‌ان در رتبهٔ ۸۷ام را در لیست «برترین ابرتبه‌کاران تاریخ کتاب‌های مصور» قرار گرفت.

وی همچنین عضو گروه‌های خلافکارانه‌ای چون شش فاسد، فرستادگان شیطان، چهار وحشتناک، دوازده فاسد و نابودکنندگان می‌باشد.

Image result for Big Man comic spiderman

۸- مرد بزرگ (Big Man)

مرد بزرگ (Big Man) نام شخصیت های مختلف داستانی است که در کتاب های کمیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کمیک منتشر شده است.

 

 

Image result for mysterio spiderman

 

۹- میستریو (mysterio)

میستریو (Mysterio) نام چندین شخصیت داستانی است که در کتابهای کمیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کمیک، معمولا به عنوان دشمنان مرد عنکبوتی ظاهر می شود. اولین و ممتنع ترین نمایشی از میستریو Quentin Beck است، اگر چه چند شخصیت دیگر از آن استفاده کرده اند از نام مستعار Mysterio.

این شخصیت در کارتون های مرد عنکبوتی و بازی های ویدئویی ظاهر شده است. در سال 2009، Mysterio به عنوان IGN 85 بزرگترین کمیک کتاب مقدس تمام وقت رتبه بندی شد.

Related image

۱۰-گابلین سبز (Green Goblin)

 

 

گابلین سبز (Green Goblin) عنوان چندین شخصیت خیالی شرور بزرگ در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط مارول کامیکس است. نخستین و نامدارترین تجسم از این شخصیت نورمن آزبورن است؛ که توسط استن لی و استیو دیتکو به عنوان دشمن شخصیت ابرقهرمان مرد عنکبوتی خلق شده است و برای اولین بار، در شمارهٔ ۱۴ از مجموعه کمیک مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز در ژوئیه ۱۹۶۴ معرفی شد.


 کانال تلگرام ما 
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید


.

صفحه اینستاگرام ما :
.
برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید



تعداد بازدید از این مطلب: 1614
موضوعات مرتبط: کمیک | Comic , ,
بازدید : 1614

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به کامیک تاک مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر